KAHRAMANMARAŞ-BHA
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi (KSÜ), Erciyes Üniversitesi (ERÜ) ve Iğdır Üniversitesi'nden beş akademisyen, “Kınalı Keklik Popülasyonlarının Halkalama Yöntemiyle İzlenmesi ve Korunması Projesi” kapsamında dikkat çekici bir çalışmaya imza attı.
Doğa Koruma ve Milli Parklar Müdürlüğü’ne bağlı Kapıçam Kınalı Keklik Üretim Merkezi’nde yetiştirilen 200 kınalı keklik, ayaklarına seri numaralı halkalar takılarak Afşin ilçesi kırsalında doğaya bırakıldı. Uzman ekip, kekliklerin doğadaki hareketlerini ve kenelerle etkileşimlerini dronlar, fotokapanlar ve dürbünlerle takip etmeye başladı.
Proje çerçevesinde iki yıl içerisinde toplamda 10 bin kekliğin doğaya salınması hedefleniyor. Konuyla ilgili açıklama yapan ERÜ Veteriner Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Çağrı Çağlar Sinmez, Göksu ve Elbistan ilçelerinin de çalışmaya dâhil edileceğini belirtti.
Keklikler doğada hem konakçı hem de kene tüketicisi olabilirKırım Kongo Kanamalı Ateşi (KKKA) gibi keneyle bulaşan hastalıkların önemine dikkat çeken Sinmez, doğal yöntemlerin bu mücadelede etkili olabi...