SITKI TAŞEL / ELAZIĞ - BHA
Elazığ İl Sağlık Müdürü Dr. Emrah Gecekuşu, etkisini artıran sıcak hava dalgasına karşı vatandaşlara önemli uyarılarda bulundu. Özellikle güneş ışınlarının en dik açıyla geldiği 10.00 ile 16.00 saatleri arasında dışarı çıkılmaması gerektiğini vurgulayan Gecekuşu, risk grubunda bulunan vatandaşların daha dikkatli olması gerektiğini söyledi.
Aşırı sıcakların çeşitli sağlık sorunlarına yol açabileceğini ifade eden Gecekuşu, dört yaşından küçük çocuklar, gebeler, 65 yaş ve üzerindeki bireyler, kronik hastalığı bulunanlar, sürekli ilaç kullananlar ve açık havada çalışanların sıcak havalardan daha fazla etkilendiğini belirtti.
Sıcak çarpmasının ciddi sonuçlar doğurabileceğine dikkat çeken Gecekuşu, kronik rahatsızlığı olanlar, yaşlılar ve çocukların sıcak çarpmasına karşı daha hassas olduğunu kaydetti. Risk grubundaki vatandaşların güneşin etkisinin yoğun olduğu saatlerde mümkün olduğunca kapalı ve serin ortamlarda bulunmaları gerektiğini ifade eden Gecekuşu, uzun süre güneşe maruz kalmanın güneş çarpmasının yanı sıra ciddi cilt yanıkları ve cilt kanseri riskini de artırdığını söyledi.
Güneş çarpmasını...