ANKARA-BHA
Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığının himayelerinde düzenlenen "21. Yüzyılda Türkiye'nin Bağımlılıklarla Mücadele Seferberliği Paneli"nde RTÜK Başkan Yardımcısı Deniz Güler konuşmacı olarak yer aldı.
RTÜK Başkan Yardımcısı Güler, Doç. Dr. Şuayip Birinci'nin moderatörlüğünde "Teknoloji, Kumar ve Diğer Davranışsal Bağımlılıklarla Mücadele" başlıklı bir sunum yaptı. Güler, araştırmaların her 10 gençten 4'ünün ekran bağımlılığı riski taşıdığını gösterdiğine dikkat çekerek, bu durumun sadece fiziksel sağlık üzerinde değil, aynı zamanda duygusal, zihinsel ve sosyal gelişim üzerinde de olumsuz etkiler yaratabileceğini belirtti. Ekran bağımlılığı ile mücadelede en etkili aracın, dijital bilinç düzeyinin artırılması olduğunu vurguladı.
RTÜK Başkan Yardımcısı Güler, bu kapsamda Millî Eğitim Bakanlığı ile Medya Okuryazarlığı İş Birliği Protokolü imzalandığını ve 'Çocuk Dostu Yayın İlkeleri', 'Akıllı İşaret Kullanımı' ve ebeveyn kontrolü gibi uygulamalarla çocukların ekran karşısında maruz kaldığı içeriklerin titizlikle değerlendirildiğini ifade etti. Bu uygulamalar sayesinde dijital ortamların eğiti...