ANKARA-BHA

Türkiye’nin ayakkabı sektörü, 2025 yılının ilk 6 ayında toplam 489,2 milyon dolarlık ihracata imza attı. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) Özel Ticaret Sistemi verilerine göre, aynı dönemde ayakkabı ithalatı 804,3 milyon dolara ulaşırken, sektörün dış ticaret hacmi 1,3 milyar dolar olarak hesaplandı.

İhracatta ilk sırayı 45,6 milyon dolarla Irak aldı. Bu ülkeyi 34 milyon dolarla Almanya, 33,9 milyon dolarla Romanya, 26,9 milyon dolarla Suudi Arabistan ve 24,2 milyon dolarla Rusya takip etti.

Küresel elektrikli araç satışları yılın ilk 7 ayında yüzde 27 arttı
Küresel elektrikli araç satışları yılın ilk 7 ayında yüzde 27 arttı
İçeriği Görüntüle

İlk üçte Çin, Vietnam ve İtalya var

İthalatta ise ilk üçte Çin, Vietnam ve İtalya yer aldı. Çin’den 262,9 milyon dolarlık, Vietnam’dan 225,4 milyon dolarlık ve İtalya’dan 108,1 milyon dolarlık ayakkabı alımı yapıldı.

Küresel ölçekte deri ve deri mamulleri üretim endüstrisinin 2023 yılında 390 milyar doları aştığı belirtiliyor. Yıllık ortalama yüzde 4,8’lik büyüme öngörülen sektörün, 2032 yılına kadar 598 milyar doların üzerine çıkması bekleniyor. Küresel ayakkabı pazarının ise 2029 yılına kadar yıllık ortalama yüzde 2,21 oranında büyüme kaydederek 14,7 milyar çiftlik satış hacmine ulaşması tahmin ediliyor.

Türkiye’de ayakkabı imalat endüstrisi, 2023 yılında 3,7 milyar dolarlık hacme ulaştı. Ancak sektörün büyüklüğünün 2028’de 3,4 milyar dolara gerilemesi öngörülüyor. Buna rağmen Türkiye, halen dünya ayakkabı üretiminde önemli bir oyuncu konumunda bulunuyor.

Sektör temsilcileri, üretim potansiyelini ve küresel rekabet gücünü artırmak amacıyla devlet desteklerinin artırılması, nitelikli iş gücünün yetiştirilmesi ve yeni nesil teknolojilere yatırım yapılması gerektiğini vurguluyor.