ANKARA-BHA
Türkiye Üniversite Memnuniyet Araştırması (TÜMA) 2025 sonuçları açıklandı. Araştırmaya göre TED Üniversitesi, “Akademik Destek ve İlgi” kategorisinde Türkiye genelinde birincilik elde ederken, genel memnuniyet sıralamasında tüm devlet ve vakıf üniversiteleri arasında dördüncü sıraya yerleşti. Vakıf üniversiteleri arasında ise ilk üçte yer aldı.
Üniversite öğrencilerinin akademik ve sosyal yaşamlarına dair memnuniyet düzeylerini değerlendiren araştırma sonuçları, TED Üniversitesi’nin öğrenci odaklı yaklaşımını ve güçlü akademik altyapısını bir kez daha gözler önüne serdi. Bu başarı, üniversite yönetiminin kararlı vizyonu ve akademik kadronun özverili çalışmalarıyla ilişkilendiriliyor.
TÜMA 2025 kapsamında ayrıca TED Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. İhsan Sabuncuoğlu, “ÜniAr Altın Ödülü” ile onurlandırıldı.
“Akademik kalite ve öğrenci odağı ödülle taçlandı”
TÜMA sonuçlarını değerlendiren TED Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. İhsan Sabuncuoğlu, elde edilen başarıların üniversitenin eğitimde kalite odaklı yaklaşımını yansıttığını vurguladı. Sabuncuoğlu, şu ifadeleri kullandı:
“Bu kayda değer başarı, üniversitemizin güçlü akademik kadrosunun özverili çalışmaları, her zaman öğrencilerin ihtiyaçlarını merkeze alan yönetim anlayışımız ve sürekli gelişimi hedefleyen kurumsal kültürümüzün somut bir yansımasıdır. Bu takdir, bizleri gelecekteki hedeflerimize daha da yaklaştırıyor ve yeni başarılar için ilham kaynağı oluyor.”
Yönetim memnuniyetinde 4 sıra yükseldi, kariyer desteğinde ilk 20’de
TED Üniversitesi, “Kurumun Yönetim ve İşleyişinden Memnuniyet” kategorisinde ülke genelinde dört sıra yükselerek dördüncülüğe çıktı; vakıf üniversiteleri arasında ise ikinci oldu. “Kişisel Gelişim ve Kariyer Desteği” alanında yedi basamak birden yükselerek ilk 20’deki yerini koruyan üniversite, “Yerleşke ve Yaşamının Doyuruculuğu” kategorisinde de Türkiye genelinde dokuzuncu sıraya yerleşti.
Yaklaşık 5 bin 500 öğrencisi bulunan TED Üniversitesi, eğitim sistemini “amaca uygunluk” ve “uluslararası standartlara uyumluluk” ilkeleri üzerine inşa ediyor. Üniversite, öğrencilerini yalnızca mesleki bilgiyle değil, aynı zamanda liderlik becerileri, eleştirel düşünme ve toplumsal sorumluluk bilinciyle donatmayı amaçlıyor.