Yerel

Edirne – İstanbul hızlı tren hattında kritik eşik aşıldı

Türkiye’nin Avrupa ülkeleriyle yüksek standartlı demir yolu bağlantısını sağlayacak Halkalı–Kapıkule Demir Yolu Projesi’nin ilk etabı olan 153 kilometrelik Çerkezköy–Kapıkule hattında yapım çalışmalarında sona yaklaşıldı. Test süreçlerinin tamamlanmasının ardından hattın 2026 yılında hizmete girmesi planlanıyor.

Abone Ol

ANKARA - BHA

Tekirdağ’ın Çerkezköy ilçesi ile Kapıkule Sınır Kapısı arasında yer alan hatta test çalışmalarının sürdüğü belirtilirken, ilk etabın tamamlanmasıyla Edirne’nin İstanbul’a hızlı trenle bağlanması hedefleniyor.

Vali Sezer sahada incelemelerde bulundu

Edirne Valisi Yunus Sezer, yapım çalışmaları titizlikle devam eden proje alanında incelemelerde bulundu. İnşası tamamlanan ve yapımı süren tren istasyonları ile gar binalarını gezen Sezer, yetkililerden çalışmalar hakkında bilgi aldı.

İlk etapta sona gelindiğini ifade eden Sezer, sinyalizasyon sistemlerinin test edildiğini belirtti. Edirne Gar Binası’nın ocak ayında kaba inşaatının tamamlanacağını, haziran ayında ise tümüyle hizmete hazır hale geleceğini söyleyen Sezer, Kapıkule Gar Binası’nın tamamlandığını, lokomotif bakım binasının ise yapımının sürdüğünü aktardı.

Sezer, “Çerkezköy–Kapıkule hattındaki çalışmalar tamamlanma aşamasına geldi. İstasyon ve gar binaları modern yapılarıyla vatandaşlarımıza daha konforlu bir ulaşım imkânı sunacak. Bu önemli projeye verdikleri desteklerden dolayı başta Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu olmak üzere tüm bakanlık yetkililerine teşekkür ediyoruz.” dedi.

Üç etaptan oluşuyor

Halkalı–Kapıkule Demir Yolu Projesi; 153 kilometrelik Kapıkule–Çerkezköy, 67 kilometrelik Çerkezköy–Ispartakule ve 8,4 kilometrelik Ispartakule–Halkalı olmak üzere üç etaptan oluşuyor.

Haziran 2019’da yapımına başlanan proje tamamlandığında, Halkalı–Kapıkule arasındaki seyahat süresi yolcu trenleri için 4 saatten 1 saat 30 dakikaya, yük trenleri için ise 8 saat 30 dakikadan 3,5 saate düşecek.

Avrupa bağlantısında stratejik hat

Projenin tamamlanmasıyla birlikte, İpek Demiryolu güzergâhının Türkiye’den geçen bölümünün Avrupa bağlantısını oluşturan en önemli halkalardan birinin hayata geçirilmesi hedefleniyor. Toplam 229 kilometrelik güzergahta saatte 200 kilometre hıza uygun, çift hatlı, elektrikli ve sinyalli yeni bir hızlı tren hattı inşa edilerek hem yolcu hem de yük taşımacılığı yapılabilecek.