Genel Maden İşçileri Sendikası (GMİS) Genel Başkanı Hakan Yeşil, Yönetim Kurulu adına bir mesaj yayınlayarak 4 Aralık Dünya Madenciler Günü'nü kutladı. Mesaj şöyle; "4 Aralık tarihi tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de "Dünya Madenciler Günü" olarak kutlanmaktadır. 4 Aralık tarihi, Roma İmparatorluğu döneminde babasının gazabından kaçarak, madencilerin çalışmakta olduğu bir mağaraya sığınan ve madenciliğin piri olarak kabul edilen Santa Barbara'ya adanmıştır. Madenciler tarafından azize kabul edilen Santa Barbara'nın aynı zamanda İzmit'te yaşamış olması ve efsanenin geçtiği mekânların Anadolu olmasının da ayrı bir önemi vardır. 4 Aralık tarihi önce Anadolu'da daha sonra Avrupa ve tüm dünyada "Dünya Madenciler Günü" olarak kutlanmaya başlanmıştır. Ülkemizdeki ve dünyadaki tüm madenci kardeşlerimize dayanışma duygularımızı iletiyoruz. Özellikle Taşkömürü Havzamızda 175 yıllık madencilik kültürünün sahibiyiz. Ülkemize ve milletimize hizmet etme yolunda 5 bine yakın maden şehidi olan bir bölgeyiz. Biz madenciler, iş sağlığı ve güvenliğinin tam anlamıyla sağlandığı şartlarda çalışmak için ve büyük fedakarlıklarla üretim yaparak ülkemize ve milletimize daha fazla hizmet ed...