HAMBURG Uluslarrası Hayvanları Koruma mDerneği Başkanı Esma Arslan, yılbaşı gecesi ve öncesi yapılan çılgın kutlamalar ve havai fişek gösterilerinin hayvanlaras ve doğaya verdiği zararları kaleme alarak, insanları duyarlı davranmaya davet etti. Arslan açıklmalarında şu cümlelere yer verdi:   “Son iki yıldır Corona vesilesiyle hava fişek gösterileri yasaklanmıştı, ortam tertemizdi ve herhangi bir vakaya rastlanmamıştı. Ama bu yılın son günlerinde tanık olduğumuz havai fişek gösterileri, çevreye saldığı kimyasallar, baryum gibi zehirli gaz ve ağır metallerin havaya karışarak suyu ve toprağı kirletmesi ve sebep olduğu gürültü kirliliği ile hem canlılara, hem de doğaya yine zarar vermeye ara verdiği yerden devam ediyor. Bu birkaç günlük bencil eğlencenin sonucunda binlerce kuş hayatını kaybederken, kedi ve köpek gibi canlılarda kalıcı hasara neden oluyor...