Sakarya Büyükşehir Belediye Başkanı Yusuf Alemdar, dünyanın içerisinde bulunduğu kuraklık sorununun şehrimizin kaynaklarını etkilememesi için çalışmalarını sürdürüyor.
Yaz aylarının beklenenden kurak ve yağışsız geçmesi başta Sapanca Gölü olmak üzere şehrin su kaynakları için tehlike oluşturdu. Hayata geçirilecek yeni projeler ve yeni kaynak arayışları ile su kaynaklarına alternatif üretiliyor.
Büyükşehir Belediyesi Su ve Kanalizasyon İdaresi (SASKİ) marifetiyle 2024 yılı tamamlanmadan şehrin farklı ilçelerine toplam 30 adet sondaj kuyusu kazandırılacak.
Alternatif su kaynakları9 ilçeye kazandırılacak yeni kaynaklar ile ilgili açıklama yapan Başkan Alemdar, “Su sorunu sadece şehrimizin ve ülkemizin değil, dünyanın en önemli gündem maddelerinden biri olmuştur. Hayata geçirdiğimiz çalışmalarla içme suyu kaynaklarımıza alternatifler üretiyor, en önemli içme suyu kaynağımız Sapanca Gölü’nü geleceğe kayıpsız şekilde taşımak için kaçak kullanımın önüne geçiyoru...