Türkiye'de ilk kez 2010 yılında ortaya çıkan ve en son 2019'da salgına yol açan Batı Nil virüsü, Marmara Bölgesi'nde yeniden görülmeye başlandı. İstanbul ve Bursa gibi illerden bildirilen vakalar, virüsün özellikle baraj gölleri ve durgun su kaynaklarının bulunduğu bölgelerde yayılma eğiliminde olduğunu gösteriyor.

SİVRİSİNEKLER VE KUŞLAR ARACILIĞIYLA BULAŞIYOR

KLİMİK Başkanı Prof. Dr. Serap Şimşek Yavuz, virüsün Culex türü sivrisinekler aracılığıyla insanlara bulaştığını belirtti. Bu sivrisinekler, virüsü taşıyan kuşlardan insanlara geçiş sağlıyor. Prof. Dr. Yavuz, hastalığın yaşlılar ve bağışıklığı baskılanmış kişilerde menenjit gibi merkezi sinir sistemi enfeksiyonlarına yol açabileceğini ifade etti. Şu ana kadar bildirilen vakalar, hastaneye yatış gerektiren ağır olgular olarak kaydedildi.