ABD'li Kâşif Mark Dickey, Mersin'de Kurtarıldı ABD'li mağaracı Mark Dickey, 2 Eylül'de, Mersin'de bulunan Morca Mağarası'nda araştırma yaparken rahatsızlanmıştı. Mağarada mahsur kalan Mark Dicey'i kurtarma çalışmaları 10 gündür devam ediyordu. Sedyelerle dikkatlice yüzeye taşınan Dickey, 12 Eylül'ün ilk dakikalarında mağaradan çıkartıldı. ABD'li mağaracı, yüzeye çıktığında 'Sıfır metreye hoş geldin' pankartı ile karşılandı. Dickey, hastalandığında 'yaşayacak mıyım?' düşüncesiyle karşı karşıya kaldığını ve başlangıçta sorunun ciddi olmadığını düşündüğünü ifade etti. Ancak kan kusmaya başladığını ve bilincini kaybetmeye başladığını belirtti. Mark Dickey, Morca Mağarası'nda yeni bir geçit bulmak ve haritasını çıkarmak için bir keşif gezisine liderlik ediyordu. Dickey'in ekip arkadaşları, yardım gelene kadar kendisine yardımcı olmak için çaba harcadı, yetkililere ulaşabilmek için çalıştı. 3 Eylül'de yardım çağrısı yapıldıktan sonra bölgeye AFAD, AKUT ve UMKE ekipleri sevk edildi. ABD Ulusal Mağara Kurtarma Komisyonu'nun deneyimli eğitmeni olan Dickey'e 4 Eylül'de doktorların da aralarında olduğu ilk ekip ulaştı. 1040 metre derinlikteki mağarada tedavis...