Murat Anar, "17. Ekonomik İşbirliği Teşkilatı Zirvesi" başlıklı değerlendirmesinde şu ifadelere yer verdi:

"Türkiye, Pakistan ve İran,1964 yılında ekonomik işbirliğini artırmak amacıyla “Kalkınma İçin Bölgesel İşbirliği (RCD)”yi kurdu. 1979 yılında İran’daki devrim sonucunda bu yapı faaliyetlerini askıya aldı. 1980’de Ekonomik faaliyetler yeniden başladı ve 1985 tarihinde Ekonomik İş Birliği Teşkilatı (EİT) kuruldu. Türk Cumhuriyetlerinin bağımsızlığını kazanmasıyla EİT’ye, Azerbaycan, Kazakistan, Kırgızistan, Özbekistan, Türkmenistan, Tacikistan ve Afganistan üye, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti gözlemci üye olarak katıldı.

Zirveye katılanlar ve Türkmenistan

Zirve, Azerbaycan’ın bir zamanlar işgal altındaki topraklarında, işgalcilerin geçmişte Başkent olarak kullandıkları “Hankendi” şehrinde yapıldı. Zirvenin Hankendi’de yapılması Azerbaycan’ın gücünü bu zirve aracılığıyla tüm dünyaya haykırması açısından da önemliydi. Zirveye Türkiye, Azerbaycan, İran, Özbekistan, Kır...