Hatay-BHA
BOTAŞ’ın Hatay’daki Dörtyol Yüzer Depolama ve Yeniden Gazlaştırma Ünitesi (FSRU) Tesisindeki kapasiteyi yanına yapılacak yeni bir tesisle 28 milyon metreküp daha artırarak iki katına çıkaracaklarını belirten Bakan Bayraktar, Akdeniz’de Gazipaşa-Anamur arasındaki bir lokasyonda da yeni bir FSRU tesisi yapacaklarını bildirdi. Bayraktar, “Günlük 200 milyon metreküplük gazı gemilerle alır hale geleceğiz” dedi.
Bakan Bayraktar, Hatay’daki BOTAŞ Dörtyol FSRU Tesisine bir ziyaret gerçekleştirdi.
Transfer Operasyonu
Türkiye'nin ilk yerli ve milli FSRU gemisi Ertuğrul Gazi’nin de bulunduğu BOTAŞ Dörtyol FSRU Tesisinde gazetecilerle bir araya gelen Bakan Bayraktar, tesisteki 139’uncu gemiden gemiye transfer (ship-to-ship) operasyonunu takip etti.
Çeşitlendirme ve Uygun Fiyat
Bakan Bayraktar, burada gazetecilere açıklamalarda da bulundu. Türkiye’nin doğal gazı boru hatlarıyla almasının yanı sıra son dönemde yaptığı yatırımlarla sıvılaştırılmış şekilde de alabildiğini...