ANKARA-BHA
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye’nin, Suriye'nin başkenti Şam'daki iç savaş nedeniyle hasar gören Şam Havalimanı'nın yeniden faaliyete geçmesi için büyük bir teknik destek sağladığını açıkladı. Bakan Uraloğlu, Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) personelinden oluşan 25 kişilik teknik ekibin, 7 Şubat'ta Hatay’ın Reyhanlı ilçesindeki Cilvegözü Sınır Kapısı'ndan güvenli bir şekilde Suriye'ye giriş yaparak, Şam Havalimanı'nda çalışmalarına başladığını belirtti.
Bakan Uraloğlu, havalimanı operasyonlarının güvenli ve verimli bir şekilde gerçekleşmesi için 113 araç, cihaz ve sistemin 6 tırla Suriye'ye sevk edildiğini ve cihaz kurulumlarının yapıldığını aktardı. Ayrıca, Şam Havalimanı personeline de gerekli eğitimlerin verileceğini söyledi.
Seyrüsefer ve güvenlik sistemleri güçlendirildiTürkiye tarafından gönderilen cihazlarla Şam Havalimanı’nda seyrüsefer sistemleri, güvenlik önlemleri ve yangın güvenliği gibi kritik alanlarda iyileştirmeler yapılacak. Havalimanındaki eski seyrüsefer yardımcı cihazlarının onarımı yapılırken, yeni telsiz sis...