Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın imzasıyla Resmi Gazete’de yayımlanan “Aile Hekimliği Sözleşme ve Ödeme Yönetmeliği’nde Değişiklik”e, aile hekimleri, hemşireler ve ebeler karşı çıktı. Ülke genelinde eylem başlatan sağlık çalışanları, yönetmeliğin sağlık hizmetlerini olumsuz etkileyeceğini ve mevcut sorunları daha da derinleştireceğini belirterek, düzenlemenin geri çekilmesini talep etti.
“Yönetmelik ile Gelirlerde Yüzde 30'luk Azalma”Türk Tabipleri Birliği (TTB) Aile Hekimliği Kolu Başkanı Dr. Emrah Kırımlı, yeni yönetmelikle birlikte aile hekimlerinin gelirlerinde yüzde 30 oranında bir kesinti yapılacağını belirtti. Aile hekimlerinin, hemşirelerin ve ebelerin uzun süredir düşük ücretlerle çalıştığını vurgulayan Kırımlı, "Kimse akılsız değil, artık durmazlar" diyerek, hekimlerin sağlık hizmetlerinin kalitesini olumsuz yönde etkileyen düzenlemelere karşı tepkili olduklarını ifade etti.
“Sağlıkta Performans ve Ceza Dayatmaları”TTB Aile Hekimliği Kolu (AHEK) Sekreteri Dr. Sibel Uyan, yapılan değişikliklerin sağlık sisteminde yaşanan mevcut sorunları daha da derinl...