Memur ve memur emeklilerinin zam oranına ilişkin hükümet, ilk teklifini açıkladı. Ancak Memur-Sen, teklifi “yetersiz ve adaletsiz” bularak reddetti ve 13 Ağustos’tan itibaren ülke genelinde eylem süreci başlatma kararı aldı. Sendika, 18 Ağustos’ta iş bırakma ve Ankara’da miting düzenleyecek.

İlk teklif açıklandı

Hükümetin sunduğu zam teklifi şöyle oldu:

2026 yılı: İlk 6 ay için %10, ikinci 6 ay için %6

2027 yılı: İlk 6 ay için %4, ikinci 6 ay için %4

Memur-Sen: “Pazarlık yapacak teklif yok”

Memur-Sen Genel Başkanı Ali Yalçın, teklifi reddettiklerini belirterek, “Ortada pazarlık yapılacak bir teklif yok” dedi. Sendika, teklifin geçmiş kayıpları telafi etmekten ve gelecekteki kaygıları gidermekten uzak olduğunu vurguladı.

Memur-Sen Başkanlar Kurulu tarafından yayımlanan bildiride, teklifin Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın “En düşük memur maaşı, en düşük kamu işçisi maaşından aşağı olmayacak” sözünü karşılamadığı ifade edildi. Bildiride, “İşveren bu teklifle kamu görevlileri ve emeklilerini meydanlara çıkmaya zorlamıştır” denildi.

...