Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, Kuzey Makedonya’nın başkenti Üsküp’te Türk İşbirliği ve Koordinasyon Ajansı Başkanlığının (TİKA) restore ettiği Sultan Murat Camisi'nin açılışını yaptı.
Cuma namazı öncesi düzenlenen açılış töreninde konuşan Ersoy, ortak tarih ve birbiriyle harman olmuş kültürlerinin bu toprakları kendileri için daima özel ve değerli kıldığını, dolayısıyla yüzlerce yıllık ortak yaşanmışlıkları ve birlikte yeşerttikleri kültürel değerleri asla göz ardı edemeyeceklerini söyledi.
"Tam tersine daima bunları sahiplenmenin ve yaşatmanın gayreti içerisindeyiz." diyen Ersoy, şöyle devam etti:
"Bugün de burada sadece 587 yıllık abide olan Sultan Murat Camisi'ni açmıyoruz, buradaki eserler aynı zamanda halklarımızın köklü birlikteliğine ve inşallah yine birlikte yaşayacağımız, yan yana duracağımız önümüzdeki asır...