ANKARA-BHA
ABD'de gerçekleştirilen bir uydu radar araştırması, ülkenin en kalabalık 28 kentinde yer seviyesinin belirgin şekilde düştüğünü gösterdi. 2015-2021 yılları arasında yapılan incelemeler sonucunda, bu şehirlerin en az yüzde 20'sinin çöktüğü, 28 şehirden 25'inde ise bu oranın yüzde 65'in üzerinde olduğu belirlendi. Yaklaşık 34 milyon kişinin yaşadığı bu şehirlerdeki çökme, başta kentleşme, kuraklık ve deniz seviyesindeki yükselme gibi bir dizi faktörden kaynaklanıyor.
Uzmanlar, bu durumun altyapı güvenliği ve sel riski açısından ciddi tehditler oluşturabileceğini ifade ediyor. Çalışmada yer alan en fazla etkilenen şehirler arasında New York, Houston ve Chicago yer alıyor. Virginia Tech Üniversitesi'nden jeofizikçi Leonard Ohenhen’in liderliğindeki ekip, yüzeyin yüzde 98'inden fazlası çöken şehirler arasında Chicago, Dallas, Columbus, Detroit, Fort Worth, Denver, New York, Indianapolis, Houston ve Charlotte'ı sıraladı.
Houston, yılda 5 milimetreden fazla çöken arazi...