ANKARA-BHA
Ankara Büyükşehir Belediyesi (ABB), kent genelinde trafiği rahatlatmaya yönelik projelerine bir yenisini daha ekledi.
Şehir içi ulaşımın kilit noktalarından biri olan Anadolu Bulvarı ile Bağdat Caddesi’nin kesişimindeki Gimat Alt Geçidi’nde genişletme çalışmalarına başlandı.
Mevcut kapasite 2 katına çıkıyorŞu anda 2 gidiş-2 geliş olmak üzere toplam 4 şeritli olarak hizmet veren altgeçit, yeni düzenlemeyle birlikte 3 gidiş-3 geliş olmak üzere toplamda 6 şeritli hâle getirilecek. Ayrıca, Anadolu Bulvarı güzergâhına 2 adet U dönüşü de eklenecek. Bu sayede hem akıcılık artacak hem de alternatif dönüş imkânı sunulacak.
Gimat Alt Geçidi’nde de çalışmaların tamamlanmasının ardından sürücülerin trafikte geçirdiği süre kısalacak, kent içi ulaşım daha konforlu ve hızlı hâle gelecek. Altgeçitte yapılacak düzenlemelerin, özellikle sabah ve akşam saatlerinde yaşanan trafik yoğunluğunu ciddi ölçüde azaltması hedefleniyor.
Ankara’da en çok trafik yoğunluğu yaşanan bölgelerin başında yer alan OSTİM bölgesinin yükünü çeken Bağdat Caddesi’nde araç trafiği; ASELSAN ve Yıldız Sanayi alt geçit...